Om oss

Kontor att trivas, mötas och utvecklas på

Kontoret Nybroviken öppnade 1996, på Birger Jarlsgatan 2. Här erbjuder vi ett representativt kontor precis intill Nybrokajen och ett stenkast från Stureplan.

Kontoret Globen slog upp dörrarna 2005, tätt följt av Kontoret Solna Centrum som öppnade 2007. Kontoret Globen ligger på Arenavägen 41, på 12:e våningen. Där har vi en utsikt som når över hela Stockholm!

Kontoret Solna Centrum ligger mitt inne i Solna Centrum, ett bättre läge i Solna är svårt att hitta!

Kontoret Alviks Strand invigde vi 2011. Kontoret ligger längs vattnet med en fantastisk utsikt över Mälaren och Stockholm.

Kontorshotell Stockholm
Hyra kontorshotell i Stockholm
Här finns alla möjligheter att hitta ditt favoritkontor. Vi kan hjälpa dig med kontorslösningar i form av bland annat eget kontor, fast plats och virtuellt kontor. Berätta hur du vill ha det på ditt kontor så tar vi fram en lösning som är anpassad för er.

I hyran ingår det mesta, lite beroende på vilken tjänst du väljer och vilket Kontor du väljer att sitta på. Bland annat erbjuder vi bemannad reception/växel som tar hand om dina samtal och besök, konferens- och mötesrum, posthantering, tillgång till Kontoret dygnet runt, året om, Internet, telefonabonnemang, kopiatorer, scanners, kaffe och te, färsk frukt och städning. Vi kan också hjälpa till med bland annat sekreterarservice, kemtvätt, budservice, försäljning av kontorsmaterial, resebokningar, IT-support och utskrifter.

Vi som jobbar här

Förutom ni som sitter hos oss är självklart våra medarbetare Kontorets viktigaste kuggar. Det är de som tar hand om alla hyresgäster, ser till att de trivs och att all service runtomkring fungerar prickfritt. Många av dem har arbetat hos oss länge – ett tecken på att de trivs på jobbet.

Maria Gråbo

Maria Gråbo

Kontorsansvarig
Kontoret Nybroviken
08-505 65 100
Skicka e-post

Läs mer
Det bästa med att jobba på Kontoret är att få träffa så många underbara hyresgäster och deras gäster. Det viktigaste för mig på jobbet är att få folk att trivas, det är A och O för mig i allt jag gör. Det som motiverar mig är att få del av andra människors värme och skratt, och här är det mycket skratt om dagarna. Min personlighet är ganska galen, glad och varm. Och min bästa egenskap måste vara att jag alltid är glad.
Jessica Sjödin

Jessica Sjödin

Serviceansvarig
Kontoret Nybroviken
08-505 65 100
Skicka e-post

Läs mer
Jag började på Kontoret Nybroviken för 17 år sedan, så det går väl inte att undgå att jag trivs på mitt arbete. Det bästa med Kontoret är alla härliga människor vi har omkring oss och att ingen dag är den andra lik. Det viktigaste för mig på jobbet är att försöka se till att våra hyresgäster trivs i våra lokaler. Det finns inget mer motiverande än positiv respons från de som sitter hos oss. Är de nöjda blir jag nöjd. Jag är en ganska glad och lugn person som gillar när det händer saker men är ogärna i centrum.
Stina Söderman

Stina Söderman

Kontorsansvarig
Kontoret Solna Centrum
08-505 86 400
Skicka e-post

Läs mer
Jag började på kontoret för drygt 9 år sen. Det bästa med Kontoret är våra hyresgäster, den härliga stämningen och mina kollegor. Viktigast för mig på Kontoret är att alla som sitter hos oss trivs. Och självklart mina kollegor. Jag blir motiverad av härliga kundmöten, att ha många bollar i luften och när alla runt mig mår bra. Som person är min styrkor framför allt hjälpsamhet, service, och att jag alltid försöker ställa upp om jag kan.
Monica Tessert

Monica Tessert

Serviceansvarig
Kontoret Solna Centrum
08-505 86 400
Skicka e-post

Läs mer
Jag har arbetat inom företaget sedan 2010. Det som förgyller mina dagar på Kontoret är att se till att våra hyresgäster trivs genom att skapa en trivsam miljö och fina arbetsrelationer.
Maria Andersson

Maria Andersson

Kontorsansvarig
Kontoret Globen
08-505 68 700
Skicka e-post

Läs mer
Jag har varit anställd sedan 2007. Det bästa med Kontoret är att mitt arbete är väldigt socialt. Mötet mellan många olika typer av människor inom olika branscher gör att det är både roligt och givande. Jag gillar att vara serviceminded och att få andra att känna sig nöjda och glada!
Erika Kartano

Erika Kartano

Serviceansvarig
Kontoret Globen
08-505 68 700
Skicka e-post

Läs mer
Jag har varit anställd i 8 år och trivs med mina varierande arbetsuppgifter, mina kolleger och alla trevliga hyresgäster. Allt detta gör att jag inte sökt mig vidare, trots fem år av universitetsstudier. Trivsel i vardagen är ändå det viktigaste. Sedan uppskattar jag även att mitt arbete är så rörligt.
Tomas Märgel

Tomas Märgel

Kontorsansvarig
Kontoret Alviks Strand
070-059 24 60
Skicka e-post

Läs mer
Tillsammans med min barndomsvän öppnade vi, under 2012, Kontoret Alviks Strand. Genom åren har vi haft ett otroligt gott samarbete och haft möjligheten att träffa många olika människor från en mängd olika branscher. Det är ett otroligt stimulerande arbete, förenat med glädje och skratt.
Josefine Gunnarsson

Josefine Gunnarsson

VD
073-250 38 00
Skicka e-post

Läs mer
Att vara verksam inom ett familjeföretag har många fördelar vilka jag uppskattar enormt, och jag har arbetat på Kontoret till och från sedan 2004. Under åren har jag även drivit företag inom fastighetsmäklarbranschen och arbetat inom HR, vilket är två av de erfarenheter som jag tagit med mig till Kontoret. De senaste åren har mitt engagemang lagts helt på Kontoret och jag älskar det. Mötet med våra hyresgäster, vilka består av en perfekt blandning av olika personer från vitt skilda branscher, och samspelet med mina kollegor skapar en tillvaro som jag värdesätter högt.
Per Gunnarsson

Per Gunnarsson

Grundare
070-715 65 90
Skicka e-post

Läs mer
I januari 1996 öppnade vi portarna till ett av Stockholms första kontorshotell; Kontoret Nybroviken. Efter det har vi öppnat Kontoret Globen (2004), Kontoret Solna Centrum (2007) och Kontoret Alviks Strand (2012). Vi har hyresgäster som varit med oss sedan start på alla respektive Kontor och det har lett till många långa och goda relationer. De flesta stannar hos oss länge, och många är återkommande.

Historien om Kontoret

När vi slog upp portarna på Östermalm 1996 var vi bland de första kontorshotellen i Stockholm. Då visste människor knappt vad konceptet innebar – idag är det ett självklart alternativ för företag som vill ha ett modernt, smidigt och prisvärt kontor. Under åren har det hänt mycket både hos oss och i branschen och här ger vi dig en kort tillbakablick.

N
Timeline main image

Kontoret Nybroviken

Allt började 1996 när Kontorets grundare Per Gunnarsson bestämde sig för att erbjuda Stockholms företagare det då betydligt mindre kända konceptet kontorshotell. Vårt första kontor slog upp portarna på en av Stockholms mest attraktiva adresser vid Nybroviken på Östermalm. På femte våningen i den vackra och anrika byggnaden ville Per skapa moderna och flexibla kontorslösningar för bolag i alla storlekar och branscher. Hans vision lyckades.
1996
N
Timeline main image

Kontoret Globen

Nio år senare, 2005, kände vi oss redo att expandera. Kontorshotell i Stockholm city hade visat sig fungera bra och nästa plats blev Globen. Med sitt strategiska läge med närhet till allt ett företagare kan tänkas behöva var det ett givet val för Kontoret nummer 2.
2005
N
Timeline main image

Kontoret Solna Centrum

Den här gången gick det bara två år innan det var dags för ytterligare expansion av Kontoret. Året var 2007 och nu föll valet på Solna Centrum - ännu ett av Stockholmsområdets mest strategiska platser för företag. För den som vill ha kontor i Solna går det knappast inte att hitta ett mer centralt läge.
2007
N
Timeline main image

Kontoret Alviks Strand

2011 var det dags för Kontorets senaste tillskott - Alviks Strand - som grundats av Tomas Märgel och hans kompanjon. Med sina fina centrala lokaler i Bromma gjorde Alviks Strand vår kontorhotellskvartett komplett. Under alla år haft ett väldigt fint samarbete med alla våra fantastiska hyresgäster och vi ser fram emot en lika spännande och rolig framtid.
2011

Vill du också bli en del av Stockholms bästa kontorshotell?